بررسی ایده‌های جذاب برای سفره عقد

جستجو
آخرین بلاگ ها

بررسی ایده‌های جذاب برای سفره عقد

11 آبان 1400 | توسط : مدیر کل

ایده‌های جذاب برای سفره عقد و استفاده از آنها موجب می‌شود تا شما یک روز خاطره‌انگیز را در ذهن عروس و داماد و مدعوین ایجاد نمایید. چیدمان سفره عقد شما نقش مهمی در ظاهر و احساس کلی جشن شما خواهد داشت. چیزهایی مانند وسایل دکوری، گل، آینه و ظروف شیشه‌ای ممکن است جزییات کوچکی به نظر برسند اما یک سفره عقد زیبا با این وسایل، در نهایت احساس شما را زنده می‌کند و یک تجربه عالی و به یاد ماندنی را برای مهمانان شما ایجاد می‌نماید.

با این توضیحات وقتی نوبت به چیدمان سفره عقد می‌رسد، از کجا باید شروع کرد؟ از چه پالت‌ها و وسایلی باید بهره برد؟ ایده‌های جذاب برای سفره عقد کدامند؟ در ادامه چند نکته تخصصی ذکر شده است که به شما کمک می‌کنند تا سفره عقد خود را مانند یک حرفه‌ای طراحی کنید و از ایده‌های جذاب برای سفره عقد خود بهره ببرید.

ایده‌های جذاب برای سفره عقد و نحوه استفاده از آنها:

1. ثبات کلید طراحی است

قبل از شروع به طراحی سفره عقد خود، مهم است که مطمئن شوید، یک "چشم‌انداز" واضح با پالت رنگی (تم رنگی) خاص برای عروسی خود در ذهن دارید.

به سبک کلی و حال و هوایی که می‌خواهید برای سفره عقد خود به وجود آورید فکر کنید و از آن به عنوان فاکتوری جهت الهام بخشیدن به چیدمان سفره عقد خود استفاده کنید. چه دیدگاه شما سنتی باشد، چه مدرن یا غیرمتعارف، لازم است تا عناصر سفره هماهنگ باشند. از مبلمان مراسم شما گرفته تا مجموعه گل‌ها و لوازم بکار رفته در سفره باید همگی با هم در ارتباط باشند. الهام گرفتن از رنگ‌ها، بافت‌ها و جزئیات موجود به جای تلاش برای ایجاد یک تم کاملاً "جدید" برای سفره عقد، به شما کمک می‌نماید تا ظاهری منسجم داشته باشید. از همین رو پیشنهاد می‌شود تا با شریک زندگی خود بنشینید و سبک عروسی خود را مشخص کنید تا بتوانید ایده‌های جذاب برای سفره عقد خود را مشخص نمایید که دید کلی و طرح رنگی مد نظر شما را به تصویر می‌کشند. سپس، از این فاکتور به عنوان نقطه شروعی برای انتخاب جزییات سفره عقد خود استفاده کنید. به طور مثال اگر عاشق طبیعت هستید، می‌توانید سفره عقد خود را در فضای باز چیده و برای تزئین ظروف از گل‌های وحشی بهره ببرید.

. ایجاد لایه‌ها در طراحی سفره عقد مهم است

استفاده از لایه‌های زیاد در چیدمان سفره عقد یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دستیابی به یک منظره زیبا است! ترکیبی از لایه‌ها و بافت‌های مختلف به تنظیمات سفره شما عمق و جزئیات می‌بخشد. بدون آنها، تزیینات سفره شما ممکن است صاف یا یک بعدی به نظر برسد.

به عنوان یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای سفره عقد، سفره خود را به عنوان یک بوم خالی در نظر بگیرید و بررسی کنید که چگونه می‌توانید تزیینات سفره خود را با لایه‌بندی بافت‌ها، وسایل و دکوری‌های مختلف "زیبا" کنید. به عنوان مثال: دکوری‌های زیبا، پارچه‌های بافت‌دار، آینه‌های نورپردازی شده، ظروف شیشه‌ای، گل و شمع می‌توانند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری دهند.

به سبک عروسی خود فکر کنید و در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید از جزییات سفره عقد خود برای زنده کردن آن نیز استفاده کنید. به عنوان مثال: پوسته‌های صدف و نارگیل به زیبایی برای تم ساحلی استفاده می‌شوند، در حالی که استفاده از رنگ‌های سبز و صورتی به شما یک حال و هوای تابستانی می‌بخشد! از اینکه خارج از عرف فکر کنید و خلاق باشید نترسید. کریستال‌ها، گیاهان یا مواد مختلف مانند چرم، حصیر یا مرمر گزینه‌های بی‌پایانی هستند که می‌توانید از آنها برای تزئینات خود بهره ببرید.

3. بازی با ارتفاعات

یکی دیگر از راه‌های کمک به اینکه منظره سفره عقد شما شاداب و جذاب شود، بازی با ارتفاع‌های مختلف است. این مورد از ایده‌های جذاب برای سفره عقد ترکیبی از ارتفاع‌های مختلف را در مورد وسایل مرکزی مانند چیدمان گل، ظرف میوه و سایر اقدام موجود بر روی آن ارائه می دهد. این ارتفاع‌ها یا «سطح‌های» متفاوت در واقع می‌توانند کل سفره عقد را پرتر کنند و همچنین تصویر بهتری در عکس‌های سفره عقد شما خواهند داشت! برای ایجاد ارتفاع می‌توانید از سکوهای آینه‌ای بهره ببرید.

به موارد کاربردی فکر کنید:

مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید. اگر در طراحی سفره خود غرق هستید، روی چند قطعه معمولی مانند میز چوبی ، پارچه‌های رنگی، وسایل طلایی و ظروف شیشه‌ای کریستالی سرمایه‌گذاری کنید. گاهی اوقات بهتر است به جای اینکه سعی کنید تنظیمات سفره خود را با مجموعه‌ای از تزیینات «پر» کنید، فقط با چند قطعه کلیدی که تاثیر زیادی دارند، همه چیز را ساده نگه دارید.

  • طراحی سفره عقد در فضای باز

بسیاری از زوج‌ها عروسی در فضای باز را انتخاب می‌کنند. اگر قرار است مراسم عروسی شما در خارج از خانه برگزار شود، هنوز گزینه‌های زیادی برای طراحی خلاقانه سفره عقد وجود دارد.

ایده‌های جذابی برای سفره عقد در دل طبیعت وجود دارد. شما می‌توانید سفره خود را با شاخ و برگ‌ها و گل‌های فصلی پر کنید. شما همچنین می‌توانید از گلدسته‌های سبز و بلند همراه با شمعدان‌های مدرن در فضای باز استفاده کنید تا منظره سفره عقد در فضای باز شما را زیباتر جلوه دهد.

  • سفره عقد زیبا با گل صورتی

اگر به دنبال یک سفره عقد مجلل هستید، یک تزئین به کمک گل‌های صورتی مطمئناً بسیار جذاب است و یک تصویر بسیار زیبا ایجاد می‌کند. گل‌های صورتی به سفره شما حال و هوای رمانتیک می‌بخشند.

  • سفره‌های عقد کلاسیک

افرادی که به دنبال یک طراحی خاص هستند و تم‌های روتین را دوست ندارند می‌توانند با طراحی سفره عقد خود به سبک کلاسیک واقعاً بازیگوش شوند. چرا از آنچه طبیعت به ما داده استفاده نکنید و از گل‌های وحشی در سفره‌های خود بهره نبرید. اجازه دهید استایل سفره عقد شما به روی صندلی‌ها و محیط اطراف سفره نیز ادامه یابد تا ظاهری منسجم داشته باشید. می‌توانید از سبک چوب و روستایی نیز استفاده نمایید تا نمای بهتری داشته باشد.

جمع‌بندی:

به صورت کلی هیچ پایانی جهت ایده‌های جذاب برای سفره عقد وجود ندارد. در واقع این افراد می‌باشند که مشخص می‌نمایند به چه چیزی نیاز دارند. در زمان طراحی سفره عقد لازم است تا ابتدا دیدگاه عروس و داماد مشخص شود. سپس بر اساس آن می‌توان از المان‌های طبیعی یا دکوراتیو بهره برد. استفاده از شمعدان‌های پایه بلند، گل‌های وحشی یا رنگی و کریستال‌های زیبا می‌توانند گزینه‌های خوبی برایتان باشد.

 

https://www.weddingideasmag.com/17-best-wedding-table-styling-ideas/

https://www.hamptoneventhire.com/blog-1/5-styling-tips-for-wedding-reception-tables