چه دسته گلی برای مراسم خواستگاری مناسب است؟

جستجو
آخرین بلاگ ها

چه دسته گلی برای مراسم خواستگاری مناسب است؟

05 اردیبهشت 1402 | توسط : مدیر کل

چه دسته گلی برای مراسم خواستگاری مناسب است؟

مراسم خواستگاری با وجود دسته گلی زیبا به یاد ماندنی‌تر خواهد بود. یکی از رسم‌های مراسم خواستگاری خرید دسته گل از طرف خانواده‌ی داماد است. بدون شک یکی از تاثیرگذارترین موارد در این نوع مراسم‌ها همین خرید دسته گل می‌باشد. البته روش‌های خواستگاری از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی کرده است. اما اهدای گل به خانواده‌ی عروس خانم معمولا در هر مراسمی انجام می‌شود. در ادامه با نکات خرید دسته گل آشنا می‌شویم.

انتخاب گل برای مراسم خواستگاری کاملا سلیقه‌ای است. برای داشتن انتخاب درست بهتر است به شخصیت خود و طرف مقابلتان فکر کنید. اگر طرف مقابل شما فردی کمال‌گرا و مجلل پسند است، بهتر است گل‌های گران قیمت را انتخاب کنید. اما اگر طرف مقابلتان فردی ساده پسند است، حتما باید گل‌هایی با سبک ساده را انتخاب نمایید.

نکات خرید دسته گل مراسم خواستگاری:

دسته گل می‌تواند مراسم خواستگاری را پر شور و اشتیاق یا کسل کند. این موضوع با سبک و نوع گل‌ها ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل انتخاب گل برای خواستگاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به این موارد باید در انتخاب گل دقت زیادی داشته باشید.

گل‌ها عواطف مختلفی را در انسان به وجود می‌آورند. هر دسته گلی مفهوم و پیام منحصر به فردی داشته و احساس متفاوتی را ایجاد می‌کند. اگر یک گل در جای مناسب خود انتخاب شود، بهترین احساس را به وجود آورده و شما تاثیرگذارتر خواهید بود. مثلا انتخاب گل رز در مراسم خواستگاری بهترین گزینه است. زیرا این گل به خودی خود نشانگر عشق و دوست داشتن است. البته بهتر است در مراسم‌های اولیه گل‌های رز آبی یا صورتی را انتخاب کنید و آن را با گل‌های دیگر ترکیب نمایید.

توجه به رنگ گل:

مراسم خواستگاری یکی از مهم‌ترین قدم‌های ازدواج هر فردی است. در این مراسم خرید دسته گل از طرف داماد تقریبا الزامی است. اما خانواده‌ی داماد برای خرید گل باید به رنگ گل‌ها و هارمونی بین آن‌ها توجه زیادی داشته باشند. اولین موضوعی که توجه خانواده‌ی عروس را به خود جلب می‌کند، رنگ گل‌ها می‌باشد. به همین دلیل این مورد یکی از مهم‌ترین نکات خرید دسته گل است. بهتر است برای مراسم آشنایی یا مراسم‌های خواستگاری اولیه گل‌هایی با رنگ ملیح و روشن انتخاب کنید. رنگ‌های پاستیلی، صورتی، یاسی، کرمی و سفید برای این نوع مراسم‌ها بسیار مناسب هستند. در صورتی که برای مراسم بله برون یا خواستگاری اصلی می‌توانید از رنگ‌های قرمز نیز استفاده نمایید. فراموش نکنید که ترکیب این رنگ‌ها با یکدیگر نیز جذاب خواهد بود. استفاده از رنگ سبز شاخه و برگ‌ها نیز شادابی و جذابیت دسته گل را چند برابر خواهد کرد.

توجه به نوع گل:

مراسم خواستگاری بدون وجود گل اشتیاق کافی نخواهد داشت. نوع گل نیز در این اشتیاق تاثیر زیادی دارد. گل‌های مورد استفاده در دسته گل انواع متفاوتی داشته که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

گل رز: گل رز از گذشته تا به امروز از محبوب‌ترین گل‌های موجود در جهان است. این گل نشانه‌ی عشق بوده به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مراسم خواستگاری می‌باشد. گل رز انواع و رنگ‌های متفاوتی دارد و می‌توانید آن‌ها را به زیبایی با یکدیگر ترکیب کنید.

گل ارکیده: گل ارکیده یکی از شیک‌ترین و خاص‌ترین گل‌های جهان است. هر دسته گلی با وجود این گل بسیار شیک و لاکچری خواهد بود. در دسته گل‌های لوکس از گل ارکیده استفاده می‌شود. البته این گل قیمت بالاتری نسبت به موارد دیگر داشته اما بدون شک دسته گل مراسم شما را بسیار جذاب‌تر خواهد کرد.

گل لیلیوم اورینتال: این گل با وجود بوی بسیار مطلوبی که دارد، می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. گل لیلیوم اورینتال یکی از نوع‌های لیلیوم‌ها بوده که رنگ‌های متفاوتی دارد. ترکیب این گل با گل‌های دیگر نیز جذاب است. این گل حس خوبی را در افراد ایجاد می‌کند و برای خواستگاری، رسمی و مناسب است.

گل آفتابگردان: گل آفتابگردان در مراسم‌های خواستگاری حس صمیمیت و دوستی را ایجاد می‌کند. این گل جذابیت زیادی داشته و توجه بسیاری از خانم‌ها را به خود جلب می‌کند. البته بهتر است در مراسم‌های صمیمی‌تر از آن استفاده شود.

گل‌های آپارتمانی: این نوع گل‌ها در جلسه‌های دوم یا سوم گزینه خوبی هستند. گل‌های آپارتمانی لوکس احساس متفاوتی را در افراد ایجاد کرده و ماندگارتر هستند.

توجه به سبک دسته گل:

برای مراسم خواستگاری دسته گل‌ها سبک‌‌های متفاوتی دارند. در دنیای امروزی گل‌ها با سبک‌های مختلفی تزیین می‌شوند. انتخاب سبک دسته گل کاملا سلیقه‌ای بوده و معمولا بر اساس رسمی بودن یا نبودن مراسم است. مدل‌های گل می‌تواند به صورت زیر باشد:

دسته گل خواستگاری: این مدل از محبوب‌ترین مدل‌های گل‌های خواستگاری است. دسته گل از قدیم تا به امروز در مراسم‌های خواستگاری استفاده شده است. هنوز هم بسیاری از افراد دسته گل را برای مراسم خواستگاری خود انتخاب می‌کنند.

سبد گل خواستگاری: این مدل به دلیل رسمی بودن برای مراسم‌هایی که طرفین آشنایی کمی با یکدیگر دارند، گزینه بسیار مناسبی است. سبد گل در اندازه‌های مختلفی تزیین می‌شود و تاثیر خوبی را بر روی افراد دارد. سبد‌های گل خود انواع مختلفی دارند و باید با توجه به ملاک‌های فرد انتخاب شوند.

باکس گل خواستگاری: امروزه یکی از محصولات محبوب و پر طرفدار باکس‌های گل است. باکس گل مزیت‌های زیادی دارد و ماندگاری گل را بیش‌تر می‌کند. زیرا درون این باکس‌ها اسفنج خیس قرار می‌دهند و به همین دلیل گل دیرتر خشک می‌شود. علاوه بر این باکس‌های گل استحکام بالایی دارند و گل‌ها را سالم‌تر نگه می‌دارند. با توجه به این موارد باکس گل گزینه بسیار خوبی برای مراسم خواستگاری است.

جام گل خواستگاری: یکی از گران قیمت‌ترین و لوکس‌ترین محصولات گل، جام گل خواستگاری است. جلوه این نوع گل‌ها نسبت به موارد دیگر بسیار بیش‌تر است. به همین دلیل توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. جام گل کاملا لاکچری و زیبا است به خصوص اگر با گل‌هایی مانند ارکیده و رز تزیین شود. اگر می‌خواهید مراسمی لوکس و لاکچری داشته باشید بهتر است، برای مراسم خواستگاری خود جام گل انتخاب نمایید.

قیمت گل برای مراسم خواستگاری:

گل مراسم خواستگاری با قیمت‌های متفاوتی وجود دارد. قیمت گل خواستگاری به سبک، ابعاد و نوع گل‌های موجود بستگی دارد. برای داشتن یک دسته گل مناسب بهتر است قبل از هر چیز میزان هزینه خود را مشخص کنید.